Adviseur Vergunningen Bodem | 24-36 uur | Tilburg

Ben jij thuis in de wet- en regelgeving op het gebied van bodem? En kijk je met een brede maatschappelijke blik naar de rol van de overheid hierin? Als senior adviseur vergunningen draag jij bij aan een schone, veilige en duurzame leefomgeving.

Functie-omschrijving

Afhankelijk van je agenda werk je op kantoor of vanuit huis. Je begint je dag met een belafspraak met het adviesbureau dat een saneringsplan ter beoordeling bij je heeft ingediend. Op basis van de aanvraag met de daarbij behorende onderzoeken en andere aanvullende informatie bekijk je welke voorschriften nodig zijn om de leefomgeving te beschermen. Voor specialistische kennis neem je contact op met één van onze interne adviseurs. Vervolgens voer je samen met een jurist een collegiale toets uit van een door een collega opgestelde beoordeling van een saneringsevaluatie. ’s Middags heb je overleg met een gemeente en de verantwoordelijke saneerder over een sanering die veel vragen oproept bij omwonenden. Voordat je verder werkt aan het opstellen van een vergunning spar je met een directe collega over een lastige situatie waar je tegenaan bent gelopen. Als laatste belt een toezichthouder je over zijn constateringen tijdens een uitgevoerde controle.

Wie zoeken wij?

We zoeken een adviseur die thuis is in de wet- en regelgeving op het gebied van bodem en ondergrond, die weet hoe een bodemonderzoek eruitziet, hoe bodemverontreiniging in elkaar zit en die kennis heeft van saneringstrajecten. Je bent daarnaast op de hoogte van ontwikkelingen als de Omgevingswet en de gevolgen voor bodemtaken daarbij.

Je zet je kennis graag in om vergunningaanvragen en meldingen te beoordelen en hierover te adviseren aan onze opdrachtgevers (gemeenten en provincie). Je kunt dossiers goed overzien en onze opdrachtgevers op een passende manier vertegenwoordigen in bezwaar- en beroepszaken. Door je goede communicatie- en adviesvaardigheden kun je je besluiten goed onderbouwen. Je overlegt (proactief) met collega’s, adviseurs van andere organisaties en de omgeving. Je herkent situaties die bestuurlijk gevoelig (kunnen) liggen, hebt oog voor de verschillende belangen die spelen en weet die af te wegen.    

Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied van bodem en ondergrond. Ook als je niet eerder als vergunningverlener hebt gewerkt, nodigen we je uit om te solliciteren. Je bent in dat geval bereid om je te laten bijscholen. Wel vragen we een relevante afgeronde hbo- of wo-opleiding. Tot slot ben je iemand die graag bijdraagt aan de voortdurende verbetering van processen en beleid, waarbij je ook het management en bestuur kunt adviseren.

Wat bieden wij?

  • Een arbeidsovereenkomst in de brede functie van Vergunningverlener A;
  • Een salaris afhankelijk van opleiding en ervaring, van maximaal € 4.494.- bruto per maand (schaal 10) op basis van een fulltime dienstverband;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05 procent van je brutosalaris;
  • Deelname aan het pensioenfonds ABP;
  • De mogelijkheid de functie in deeltijd te vervullen;
  • De mogelijkheid je werk flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken;
  • Een moderne kantooromgeving met flexwerkplekken op slechts 400 meter van station Tilburg.

We kijken ook wat jíj nodig hebt. We bieden je een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en waar je de flexibiliteit krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Je kunt vertrouwen op een solide basis en tegelijkertijd mag je de ruimte pakken om nieuwe dingen te ontdekken. Want wij geloven dat wanneer je om je heen kijkt, er mogelijkheden ontstaan.

Kijk om je heen bij de OMWB

Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.

Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega’s om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving. Een perspectief waaraan we jouw bijdrage verwachten.

Solliciteren

Uiteraard zijn we benieuwd naar je cv en bovenal zijn we benieuwd naar je motivatie om bij de OMWB aan de slag te gaan. Solliciteren op deze functie kan tot en met 28 juni 2021 ter attentie van Nicolette Baijer, HR-adviseur, via de sollicitatiebutton. Wil je eerst meer informatie over de vacature? Neem dan contact op met Rienk Kessenich, manager VV Landelijk gebied, Afvalverwerking, Bodem & Water (bereikbaar via 06-528 574 99).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties gesloten.