Toezichthouders milieu met verschillende specialisaties | 36 uur | Horst aan de Maas

Wil jij je inzetten voor de leefbaarheid en veiligheid in Horst aan de Maas? En vind je het een uitdaging om samen met collega’s te bouwen aan een nieuw team? Dan zoeken we jou!

Ook als je zij-instromer of ‘vers’ van de opleiding bent; bij ons krijg jij de kans om te groeien.

Functie-omschrijving

Vanwege de lokale uitdagingen organiseren we toezicht en handhaving dichtbij; in en voor Horst aan de Maas. Voor dit team zoeken we meerdere toezichthouders milieu met verschillende specialisaties zoals glastuinbouw, intensieve veehouderij en energie.

Met jouw goede gevoel voor politieke belangen en oplossingsgerichtheid ben jij een waardevolle aanvulling voor ons. Zo past jouw expertise uitstekend in het team dat APV-vergunningen verleent, toezicht houdt (bouwen, milieu, leefbaarheid en veiligheid) en zorgt voor de juridische handhaving. Met jouw enthousiasme bijt jij je vast in onze beleidsprioriteiten zoals ondermijnende criminaliteit, intensieve veehouderij, landschappelijke inpassingen en de huisvesting van internationale werknemers.

Wat ga je doen?

  • Samen met je collega’s zet je je in voor het milieu en een duurzame leefomgeving. Je voert milieucontroles uit op het gebied van natuur, lozingen, geluid, energie, veiligheid, lucht en afval. Jullie ondersteunen en adviseren elkaar bij lastige zaken.
  • Je ziet toe op de naleving van de milieuwetgeving. Daarvoor breng je een bezoek aan agrarische en/of industriële bedrijven, waaronder glastuinbouwbedrijven en veehouderijen.
  • Naast deze controles stel je rapporten, besluiten en adviezen op. We vertrouwen op jouw expertise als adviseur en gesprekspartner.
  • Samen met collega’s uit andere vakgebieden jaag je nieuwe ontwikkelingen aan.
  • Je werkt samen met collega’s in de gemeentelijke organisatie en externe partners zoals de Regionale Uitvoeringsdienst Limburg Noord, brandweer en politie. Je draait mee in de regionale piketdienst.

Jouw toekomstige werk kun je over het algemeen binnen kantoortijden doen. Maar soms kan het voorkomen dat we jouw expertise buiten kantooruren nodig hebben. Dan vertrouwen we erop dat je je dan flexibel opstelt.

Herken jij jezelf?

Belangrijker dan je ervaring is je persoonlijkheid. Je doorziet kansen en knelpunten en je weet altijd een passende oplossing te adviseren. Ook weet jij goed om te gaan met verschillende (soms tegenstrijdige) belangen en politiekgevoelige zaken. Je voelt je op je gemak binnen het krachtenveld van politiek, bedrijven en omgevingsdienst. En je spreekt de taal van de agrarische sector.  Ben je buitengewoon opsporingsambtenaar? Dan is dat een pré.

Verder:

  • heb je een afgeronde technische, agrarische of milieukundige opleiding afgerond.
  • hebt je bij voorkeur minimaal twee jaar ervaring als toezichthouder.
  • ben je bekend met de installaties in de glastuinbouw en veehouderij.
  • spreek en schrijf je in begrijpelijk Nederlands, correct en bondig.
  • heb je een rijbewijs B.

Waar kom je te werken?

In het hart van Noord-Limburg ligt Horst aan de Maas, de grootste gemeente van Limburg. Wij zijn van nature sterk in agribusiness en toerisme & recreatie. En bovenal een fijne plek om te wonen. Verbondenheid en samenwerking zijn onze belangrijkste kenmerken. Samen máken we Horst aan de Maas! Onze gemeente is een vooruitstrevende organisatie die actief samen optrekt met inwoners, ondernemers en partners. We werken samen en denken in mogelijkheden. We moedigen lef en initiatief aan. Samen maken we het verschil!

Wil je meer zien van onze gemeente? Bekijk dan onze promotiefilm ‘HadM 24/7: het verhaal van Horst aan de Maas’, of andere items op het YouTube-kanaal van gemeente Horst aan de Maas.

Wat bieden wij jou?

De functie is ingedeeld in schaal 9. Dit is minimaal € 2.756 en maximaal € 4.048 bruto per maand bij een fulltime dienstverband. De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in de aanloopschaal 9. Daarnaast heeft de gemeente goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuzebudget (IKB).

Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Heb je vragen?

Neem voor meer informatie over de inhoud van de functie contact op met Joris Heerkens, teamhoofd Toezicht & Handhaving a.i. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Charlotte Janssen, HRM adviseur. Je kunt hen bereiken via 077 – 477 97 77.

Hoe kun je solliciteren?

Is deze functie echt iets voor jou? Stuur ons dan uiterlijk 23 januari 2022 je motivatie en cv via de sollicitatiebutton. We nemen alleen sollicitaties in behandeling die op tijd en compleet via deze site zijn ingediend, dus met een motivatiebrief en cv. Sollicitaties per e-mail nemen wij helaas niet in behandeling.

Zet alvast in je agenda:

De 1e gesprekken zijn op 27 januari 2022.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties gesloten.