Senior Handhavers Openbare Ruimte (2 fte) | 36 uur | Oss

Ben jij de daadkrachtige persoon die beslissingen kan nemen en je collega’s kunt coachen? Het team Toezicht en Handhaving van de afdeling Inrichting en Beheer Openbare Ruimte is op zoek naar Senior Handhavers Openbare Ruimte (2 fte). 

Functie-omschrijving

Een brand op het industrieterrein en de weg moet afgezet worden. Je onderneemt snel actie en neemt je collega’s hierin mee. Je zorgt ervoor dat het verkeer in Oss zo min mogelijk last heeft van de situatie en dat de brandweer, politie en ambulancemedewerkers goed hun werk kunnen doen. Zomaar een voorbeeld waar je mee te maken krijgt.

Wat ga je doen?

Als Senior Handhaver Openbare Ruimte stuur je het team operationeel aan. Je bent het aanspreekpunt voor het team voor zowel praktische zaken als het rooster, maar ook voor inhoudelijke vragen waar keuzes in gemaakt moeten worden. Een handhaver ziet dat er al een week een auto met een ingeslagen ruit op een parkeerplaats staat. Moet deze weggesleept worden, mag dit? Collega’s kunnen terugvallen op jou met deze vraag en jij als senior neemt een beslissing.

Je gaat samen met collega-handhavers naar buiten en tijdens het werk coach en begeleidt je ze. Je zorgt dat ze groeien in hun functie op kennis en competenties.

Samen met je collega’s kijk je naar oplossingen voor problemen die jullie tegenkomen. Denk aan overlast van jeugd. Je kan ze aanspreken, maar je kan ook kijken naar waar de overlast vandaan komt en hoe dit aangepakt kan worden. Hiervoor schakel je met politie, jongerenwerkers, jeugdagenten en collega’s binnen de organisatie. In de toekomst wil het team meer projectmatig gaan werken, bijvoorbeeld het aanpakken overlast van hondenpoep. Jij neemt hier het voortouw in.

Verder houd je je o.a. bezig met:

  • Handhaven op parkeren en vergunningen bij bijvoorbeeld evenementen.
  • Controles drank- en horecawet.
  • Het vertalen van nieuwe taken naar het team. Jij kunt uitleggen wat dit betekent in de uitvoering van werkzaamheden.
  • Coachen op verbeterpunten bij het opmaken van proces-verbalen.
  • Verrichten van administratie taken voor de teamleider.

Wat bieden we?

  • Een functie waarin je echt het verschil kunt maken.
  • Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 3.732,- bruto per maand (schaal 8, norm 1 april 2022) op basis van een fulltime dienstverband (= 36 uur).
  • Tevens een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een Onregelmatigheidsvergoeding voor DHW-diensten.
  • Het betreft een vaste functie. Na 1 jaar bepaalt de teamleider of dit kan worden omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Daarnaast biedt de gemeente Oss de mogelijkheid tot flexibele werktijden, ruime ouderschapsverlofregeling en veel aandacht voor loopbaanontwikkeling met goede opleidingsmogelijkheden.

Wie is onze ideale kandidaat?

Je bent een daadkrachtig persoon die beslissingen kan nemen. Je bent niet bang om feedback te geven, maar kunt het ook goed ontvangen. Je bent een teamplayer, weet het team te motiveren en te laten groeien in de dagelijkse werkzaamheden. De werktijden zijn onregelmatig, hierin ben je flexibel. Ook vind je het niet erg om extra ingezet te worden bij calamiteiten en evenementen. Je kunt mondeling goed communiceren en bent sterk in schriftelijke communicatie.

Je beschikt over:

  • Een geldig diploma Buitengewoon Opsporingsambtenaar en bij voorkeur ook een diploma HTV of bewijs van deelname aan de Permanente her- en bijscholing. Een diploma Drank- en Horecawet is een pre.
  • Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in dit vakgebied.
  • Mbo-werk- en -denkniveau 4.

Competenties:

  • Flexibiliteit.
  • Zelfstandigheid.
  • Mondelinge communicatie.
  • Samenwerken.
  • Schriftelijke communicatie.

Hoe ziet onze afdeling/team eruit?

Het team bestaat op dit moment uit 19 personen inclusief de teamleider. Je vormt een duo met een tweede senior.

Wil je meer informatie?

Voor inlichtingen kun je contact opnemen met Patrick Pielaat, teamleider Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, via het telefoonnummer: 14 0412. Kijk ook op www.werkenbijoss.nl voor meer informatie over werken bij onze organisatie.

Ben jij klaar om door te breken?

Reageer uiterlijk zondag 3 april 2022 via het sollicitatieformulier t.a.v. Patrick Pielaat.

Op maandag 11 april 2022 vinden de eerste gesprekken plaats.

Deze vacature geldt tevens voor interne kandidaten. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de interne kandidaat.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties gesloten.