Junior Energiemanager | 36 uur | Nieuwegein

Wij willen werk maken van de Energiebesparing van de gemeentelijke panden. Daarom zijn we op zoek naar een Junior Energiemanager. Deze tijdelijke functie is geschikt als afstudeeropdracht of je eerste baan na je studie. Lees vooral verder, dan vertellen we je meer!

Functie-omschrijving

De ambitie van de gemeente Nieuwegein is om in 2040 energieneutraal te zijn. De Routekaart geeft aan hoe we hier invulling aan gaan geven. Je kunt de Routekaart downloaden via: https://www.nieuwegein.nl/inwoner/energieneutraal-nieuwegein/routekaart-energieneutraal-nieuwegein-2040

Een van de routes uit de Routekaart Energieneutraal Nieuwegein 2040 is de route van Energiebesparing. In de vastgestelde Warmtevisie is verder bepaald dat het gemeentelijk vastgoed moet worden verduurzaamd, onder andere door het terugbrengen van het energieverbruik.

Als Energiemanager ga jij zoeken naar alle mogelijkheden om deze energiebesparingen te realiseren. Dit ga je doen voor al het gemeentelijke vastgoed. Zo draag je bij aan de stappen die Nieuwegein zet naar een Energieneutraal 2040.

Het zoeken naar besparingsmogelijkheden begint vanuit de monitoring waarvoor een tool is ontwikkeld. Met de gegevens uit deze tool maak jij een analyse per gebouw en onderzoek je op welke wijze het energieverbruik kan worden verminderd. Daarbij is volop ruimte voor creativiteit en innovatie.

Jouw ideeën voor te treffen maatregelen bespreek je met de vastgoedmanager(s) om de mogelijkheden verder te onderzoeken om deze uiteindelijk te gaan implementeren.

Wat neem je mee?

  • Afgeronde hbo/wo opleiding (installatietechnisch/bouwkundig);
  • Affiniteit met het (ver)werken met data;
  • Innovatief vermogen en creativiteit;
  • Een gezonde dosis doorzettingsvermogen;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Excel kent weinig geheimen voor je.

Jouw afdeling & team

De afdeling support bestaat uit 4 teams: Vastgoed, Interne Dienstverlening, Beheer & Uitvoering en Regie & Advies. De missie van de afdeling is:

Wij zijn er trots op dat wij gewaardeerd worden om onze professionele dienstverlening, waardoor we met plezier ons werk doen.

Je herkent ons aan een klantgerichte houding en een proactieve opstelling. Wij hebben oog voor innovatie en verbinding met onze omgeving.

Team Vastgoed

Vanuit het team Vastgoed geven we vorm aan het realiseren, beheren en exploiteren van het maatschappelijk vastgoed van Nieuwegein. We werken samen met onze partners en inwoners aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving waarin iedereen zijn of haar steentje kan bijdragen. We willen eraan bijdragen dat inwoners zoveel als mogelijk op eigen kracht, goed en gezond, kunnen leven. En als dat (even)niet lukt, bieden wij tijdelijk ondersteuning en bescherming zolang dat nodig is. We willen stimuleren dat Nieuwegeiners zich dicht bij huis zinvol en gezond kunnen ontspannen, in hun vrije tijd van alles kunnen ondernemen en anderen kunnen ontmoeten. Goede voorzieningen zijn daar een belangrijk onderdeel van.

Voel je welkom bij de gemeente Nieuwegein

Nieuwegein is een jonge gemeente. We bestaan nog niet zo lang, namelijk 50 jaar. We hebben veel inspirerende en gezellige collega’s die het niet alleen leuk vinden om dingen uit te denken maar vooral ook dingen te doen. Met circa 550 medewerkers werken we aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad.

Neem plaats in ons moderne en lichte Stadshuis, centraal gelegen in het levendige centrum van Nieuwegein. Je krijgt de ruimte om jezelf te ontwikkelen. Leren doen we van én met elkaar. Verras ons met jouw ideeën en neem initiatief. In grote én kleine opgaven.

Deze startersplaats is bedoeld voor het opdoen van werkervaring. Ben je bijvoorbeeld net afgestudeerd, zoek je een afstudeeropdracht of overweeg je een carrièreswitch? Dan kan je bij ons jouw carrière een boost geven.

Als starter bieden we jou een arbeidsovereenkomst van één jaar, voor 36 uur per week. Verder hebben we voor je:

  • een salaris van € 2.285,- (schaal 6) bruto/maand bij een 36-urige werkweek;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
  • een laptop en telefoon van de zaak;
  • een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • een warm welkom tijdens het introductieprogramma;
  • de mogelijkheid om hybride te werken: vanuit huis, in ons Stadshuis of op één van onze andere locaties;
  • aandacht voor werk/privé balans: werk 4 dagen van 9 uur, parttime of stem je werktijden flexibel af.

We hebben een levendig ambtenarennetwerk, De NieuweGeineratie. Er worden regelmatig interessante activiteiten en gezellige borrels georganiseerd. Fijn om je netwerk uit te breiden én nieuwe inzichten op te doen.

Past deze baan bij jou?

Enthousiast geworden en wil je meer weten over deze functie en het werken bij Nieuwegein? Neem contact op met Juliën Willekes, teamleider Vastgoed, telefoon 0650088130 of j.willekes@nieuwegein.nl.

Direct solliciteren?

We ontvangen graag je cv en (korte) motivatie. Vertel ons waarom jij dé geschikte kandidaat voor deze functie bent.

Je kunt tot en met maandag 30 mei 2022 reageren op deze vacature.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

You may also like...

Reacties gesloten.