Ben jij een ervaren bestuurder die samen met provincies bij wil dragen aan behoud van natuurkwaliteit in Nederland? Dan is de Stichting Certificering SNL op zoek naar jou!
Functie-omschrijving
Provincies verlenen via het Subsidiestelsel Natuur en Landschap (SNL) subsidie voor behoud en ontwikkeling van (agrarische) natuurgebieden en landschappen. Terreinbeherende organisaties (zoals de Provinciale Landschappen, Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer), particuliere grondeigenaren, agrarische collectieven en natuurcollectieven van samenwerkende particuliere eigenaren maken hier gebruik van. Om in aanmerking te komen voor een SNL-subsidie moet een beheerder gecertificeerd zijn. Dit gebeurt door de Stichting Certificering SNL. De stichting werkt namens de 12 provincies aan het certificeren van deze natuurbeheerders. Daarnaast voert de stichting audits uit en adviseert provincies gevraagd en ongevraagd over beleid en uitvoering. Bij de stichting werken 10 auditoren en 2 secretariaatsmedewerkers. Het bestuur bestaat uit drie leden. Kijk voor meer informatie ook op de website: www.certificeringnatuur.nl.
Dit ga je doen
Als directeur-secretaris heb je de dagelijkse leiding over de werkorganisatie, ben je verantwoordelijk voor het certificerings- en auditproces en adviseer je het bestuur. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van meerjarenplannen, de jaarlijkse begroting en de voorbereiding van bestuursvergaderingen. Een belangrijke taak is het ontwikkelen en onderhouden van de (ambtelijke) contacten met het relatienetwerk van de stichting, zoals provincies, natuurbeherende organisaties en maatschappelijke organisaties. Verder neem je deel aan relevante overleggen over SNL, bijvoorbeeld vanuit BIJ12, uitvoeringsorganisatie van de provincies. Ook zorg je voor een duidelijke verbinding tussen de werkzaamheden van de stichting en beleidsontwikkelingen van het SNL-stelsel.
Dit ben jij
Je bent een mensgerichte teambuilder die leiding geeft aan het team vanuit inspirerend en coachend leiderschap. Je voelt je thuis in een kleine organisatie van professionals. Je kunt goed coördineren en doet dit op een inspirerende manier. Je bent besluitvaardig, dienstvaardig en accuraat in uitvoerende taken. Ook ben je omgevingsbewust en een goede netwerker. Vanuit de vakinhoud en met een strategische blik kun je collega’s en het bestuur van de stichting adviseren. Daarbij houd je rekening met de bestuurlijke context waarin je werkt. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.
Verder heb je
- Wo-werk- en -denkniveau (natuur- en/of management gerelateerde opleiding).
- Kennis van de actuele ontwikkelingen en vraagstukken m.b.t. het (agrarisch) natuurbeheer in Nederland.
- Ervaring met het leidinggeven aan zelfstandig werkende professionals en teams.
- Ervaring met het managen van bedrijfsvoering processen.
- Kennis van de primaire processen en kerntaken van provinciale organisaties en hun ketenpartners in het landelijk gebied.
- Ervaring met beleidsvorming en bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
- Kennis en ervaring met ISO 9001 certificering en/of kwaliteitssystemen is een pre.
Dit bieden wij
- Een dienstverband van een jaar met de mogelijkheid om dit om te zetten in een vast dienstverband bij goed functioneren.
- Een uitdagende functie voor 28 uur per week (0,78 fte).
- Een salaris van minimaal € 3.935,54 en maximaal € 5.564,56 per maand (afhankelijk van ervaring in salarisschaal 11, aangevuld met een toelage naar schaal 12 cao Provincies) tot maximaal € 6.323,27 op basis van 36 uur per week.
- Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van circa 22%. Dit is inclusief o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard. Je kunt het ook met voordeel inzetten voor bepaalde aankopen zoals een fiets, opleiding of thuiswerkplek.
- Een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer op basis van ov.
- Telefoon en laptop.
- Persoonlijk Ontwikkel Budget van € 5000,- per 5 jaar.
- Een flexibele verhouding tussen thuis en op kantoor werken.
- Een moderne, open werkomgeving, op loopafstand van Utrecht Centraal Station.
- Je komt formeel in dienst van BIJ12, maar wordt gedetacheerd naar de Stichting.
Reageren op deze functie?
Herken je jezelf in het profiel en competenties en denk je een goede invulling te geven aan deze functie? Stuur dan je motivatiebrief samen met je cv naar HR via vacature@bij12.nl. Of solliciteer via het sollicitatieformulier op onze website. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jan Pieter Lokker (voorzitter van de Stichting) per email via certificeringSNL@bij12.nl.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.