Startend consulent helpdesk landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000 | 32-36 uur | Utrecht/hybride

Werk jij graag aan een actueel en dynamisch dossier als stikstof? Krijg jij energie van mensen verder helpen, zaken grondig uitzoeken en daar bijspringen waar nodig is? Dan is BIJ12 op zoek naar jou!

Functie-omschrijving

BIJ12 is onderdeel van het Interprovinciaal Overleg (IPO), de vereniging van en voor provincies. We brengen kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. Ook zorgen we voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Goed opdrachtnemerschap, resultaatgerichtheid en samenwerken vinden we hierbij belangrijk. Ga voor meer informatie naar www.bij12.nl of bekijk onze kennismakingsbrochure.

Voor het Expertiseteam Stikstof en Natura 2000 zoeken wij een Startend consulent helpdesk landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000

Het Expertiseteam Stikstof en Natura 2000 is één van de units bij BIJ12. Vanuit deze unit ondersteunen wij provincies bij de uitvoering van het stikstofbeleid op het terrein van beleidsontwikkeling, vergunningverlening, natuur(herstel) en monitoring. De unit bestaat uit een multidisciplinair team van zo’n 25 enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Professionaliteit en een open, gezellige werksfeer vinden we erg belangrijk.

Als unit verzorgen wij het landelijk Informatiepunt Stikstof en Natura 2000, in opdracht van provincies en het Rijk. Dit is een helpdesk waar maandelijks zo’n 300 schriftelijke en telefonische vragen binnenkomen van burgers, agrariërs, ondernemers en provincies over het stikstofdossier. Deze vragen uit de uitvoeringpraktijk gebruiken we voor verdere beleidsontwikkeling, maar ook voor het verzorgen van trainingen en informatiebijeenkomsten voor het Rijk en de provincies. Voor de verdere professionalisering zoeken we een nieuwe, initiatiefrijke collega die hier graag een bijdrage aan levert.

Wat ga je doen?

Jouw belangrijkste taak is het beantwoorden van vragen die bij het Informatiepunt binnenkomen, waarvoor  je gebruik maakt van Q&A’s, informatie op onze internetsite en je collega’s binnen het Informatiepunt. Je hebt hiervoor op hoofdlijnen kennis van de deelonderwerpen binnen het stikstofdossier, maar ieder teamlid heeft daarbij ook een specifiek aandachtsgebied. Je beantwoordt de mondelinge en schriftelijke vragen zoveel mogelijk zelf. Voor specialistische vragen werk je samen met onze deskundigen op het gebied van juridische zaken, ecologie en het AERIUS-rekenmodel. Je draagt daarnaast bij aan het ontwikkelen van nieuwe informatieproducten (handleidingen, teksten voor de website, Q&A) om overheden, burgers en adviseurs te ondersteunen. Verder ben je flexibel inzetbaar als ondersteuner van de specialistische adviseurs of projectleiders. Denk hierbij aan het fungeren als projectondersteuner bij inhoudelijke project- of werkgroepen, het bewaken van acties en uitzoekwerk en het ophalen en structureren van informatie bij de provincies.

Dit ben jij:

Je maakt je complexe materie snel eigen en kunt goed communiceren (zowel mondeling en schriftelijk). Je werkt graag samen en bent oplossingsgericht, flexibel, enthousiast en zeer klantvriendelijk. Je krijgt er energie van om meerdere ballen in de lucht te houden. Je signaleert ontwikkelingen die van belang zijn voor het team en kunt deze vertalen naar de uitvoering.

Verder heb je:

  • Je hebt een afgeronde, en voor het werkveld relevante, HBO- of WO-opleiding zoals bijvoorbeeld milieukunde of natuurbeheer.
  • Je hebt relevante werkervaring en affiniteit met natuur- en milieuzaken. Ervaring op het gebied van het stikstof- of natuurdossier is een pre.

Dit bieden wij:

  • Een dienstverband van één jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren;
  • Een uitdagende functie in een energieke, flexibele en jonge werkomgeving voor 32 tot 36 uur per week;
  • Een salaris van minimaal € 3.385,60 en maximaal € 4.778,94 per maand (afhankelijk van ervaring, salarisschaal 10 CAO Provincies) op basis van 36 uur per week;
  • Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van circa 22%. Dit is inclusief o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard. Je kunt het ook met voordeel inzetten voor bepaalde aankopen zoals een fiets, opleiding of thuiswerkplek;
  • Een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer op basis van OV;
  • Een telefoon en laptop van BIJ12;
  • Een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,- per 5 jaar;
  • Een flexibele verhouding tussen thuis- en op kantoor werken;
  • Een moderne, stimulerende en open werkomgeving op loopafstand van Utrecht Centraal Station.

Reageren op deze functie?

Herken je jezelf in het profiel en competenties en denk je een goede invulling te geven aan deze functie? Stuur dan je motivatiebrief samen met je cv via de sollicitatiebutton. Doe dit uiterlijk voor 4 juni 2023. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mark van Eijkelenborg (Projectleider Informatiepunt) op telefoonnummer 06-13338880.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.