Ben je een enthousiaste, zelfstandige persoonlijkheid die stevig in haar of zijn schoenen staat? Dan ben jij de toezichthouder bodem die we zoeken.
Door de sterke interactie van de bodem en haar omgeving staan bodemvraagstukken nooit op zichzelf en is de problematiek dynamisch en uitdagend. Bij de ODZOB in Eindhoven is in ons deskundige team van bodemspecialisten een plek vrijgekomen voor een nieuwe enthousiaste, zelfstandige collega die stevig in haar of zijn schoenen staat. Herken jij je daarin? Dan ben jij de toezichthouder bodem die we zoeken.
Even voorstellen
De Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB) is één van de 28 omgevingsdiensten in Nederland. Onze opgave is het zorgen voor een veilige en gezonde, fysieke leefomgeving. Dit doen we dagelijks door samen met onze ketenpartners, 21 gemeenten en de provincie Noord-Brabant te werken aan milieuvergunningverlening, toezicht en -handhaving. Wij zijn een club van ‘doeners’. Met een team van meer dan 250 medewerkers bijten we ons vast in belangrijke zaken, zoals gevaarlijke stoffen bij bedrijven, asbestsanering, bodemverontreiniging, agrarische vergunningen en ontgrondingen. En dat is beslist nog niet alles.
Dit ga je doen
Je houdt je voornamelijk bezig met toezicht op het toepassen en opslaan van grond en bouwstoffen en/of de activiteiten graven en saneren onder de Omgevingswet of volgens de Wet bodembescherming.
Daarnaast draag je zorg voor afstemming en integrale afhandeling van projecten en bodemdossiers. Je plant en bewaakt samen met je collega’s controles, doorlooptijd en afdoening van (deel)cases van initiatiefnemers en perceeleigenaren. Je wisselt informatie uit en werkt samen met andere teams intern en andere partijen extern in de toezichtketen. Je verricht inspecties, signaleert afwijkingen en overtredingen. Ook treed je corrigerend op en adviseer je over de toepassing van bestuursrechtelijke middelen. Je adviseert over technische aspecten van toezicht- en handhavingszaken.
De ideale collega
● in het bezit van een afgeronde HBO opleiding of aantoonbaar gelijkwaardig werk- en denkniveau;
● aantoonbare ervaring en kennis op het gebied van toezicht bodem (Besluit Bodemkwaliteit en Wet Bodembescherming);
● bij voorkeur relevante opleidingen gevolgd op het gebied van bodemtoezicht en ketentoezicht;
● ervaring met handhavingszaken op basis van de landelijke handhavingsstrategie met betrekking tot bodemwetgeving (is een pré);
● kennis van het uitvoeren van fysieke en administratieve controles op basis van bodemwetgeving;
● klantgericht;
● goede communicatieve vaardigheden;
● teamplayer.

Wat bieden wij
Wij willen graag in jou investeren en een langdurige, prettige werkrelatie met je opbouwen. Daarom bieden wij het volgende:
● Een contract voor 36 uur per week. Een deeltijd dienstverband is ook bespreekbaar. We bieden in eerste instantie een dienstverband aan van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
● De functie is indicatief gewaardeerd in schaal 9 (minimaal € 3.359,- tot maximaal € 4.811,- bruto per maand). De inschaling vindt plaats op basis van je kennis en ervaring;
● Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto maandsalaris;
● Volop kansen om je te ontwikkelen en door te groeien;
● Flexibele werktijden en -locaties. We faciliteren thuiswerken. Je krijgt per thuiswerkdag 3 euro netto én een vergoeding om je werkplek thuis in te richten van € 850,- netto;
● Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een laptop en telefoon, een uitstekende pensioenregeling én een tegemoetkoming in je ziektekostenverzekering;
● Een vergoeding voor je reiskosten woon-werkverkeer en dienstreizen. We stimuleren het om duurzaam te reizen door het aanbieden van een NS Business Card;
● Investering in jouw vitaliteit: dagelijks is er vers fruit én je kunt je IKB-budget inzetten voor bijvoorbeeld een (elektrische)fiets of een sportabonnement;
● En het belangrijkste, je komt terecht in een informele organisatie met medewerkers die veel voor elkaar over hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.