Beheerder Circulariteit & Grondstoffen | 32-36 uur | Heerhugowaard

Werken aan de bevordering van circulariteit van onze gemeente én ruimte voor jouw eigen ontwikkeling? Dan is deze vacature iets voor jou!

Wat ga je doen?

In deze nieuwe functie binnen onze organisatie speel jij een belangrijke rol! Enerzijds ben je  verantwoordelijk voor het bevorderen van circulariteit binnen gemeente Dijk en Waard. Jij draagt bij aan een duurzame omgang met grondstoffen, producten en afval. Aan jou de uitdaging om vanuit bestaand beleid een verdere invulling te geven aan dit belangrijke onderwerp zodat wij grondstoffen efficiënter gebruiken, afval verminderen en recycling stimuleren.

Anderzijds ben je ook verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van alle boven- en ondergrondse containers en (zwerf)afvalbakken. Zo zorg jij ervoor dat deze containers goed functioneren en schoon zijn. Jouw rol is dus cruciaal voor het bevorderen van een schone en duurzame leefomgeving in onze gemeente!

Jij:

  • Vertaalt de visie op afval en grondstoffen tactisch naar projecten en meerjarige beheer- en onderhoudsplannen;
  • Draagt zorg voor de prioritering en planning van activiteiten die aansluiten bij ons ambitieniveau en de wensen uit de samenleving, zoals de aanpak van zwerfaanval;
  • Adviseert en rapporteert jouw collega’s en het bestuur over het beheer en de uitvoering van inzameling en recycling van afval en circulair gebruik van grondstoffen;
  • Bent verantwoordelijk voor de contracten met stakeholders in de afvalketen;
  • Analyseert diverse materiaalstromen om inefficiënties op te sporen en kansen voor hergebruik, recycling, reparatie te vinden. Dit helpt om materialen langer in de economie te houden en zo de CO2-footprint van onze gemeente te verlagen;
  • Stimuleert duurzame inkooppraktijken en draagt bij aan de bewustwording binnen de organisatie rond het belang van circulariteit;
  • Ontwikkelt een dashboard om de voortgang van circulariteit te meten.

Jouw profiel

Jij krijgt energie van het pro actief analyseren van gegevens over afvalstromen, het opstellen van rapportages en om deze te vertalen naar (nieuwe) prestatiegerichte uitvoeringskaders. Jij weet prioriteiten te stellen. Daarnaast ben jij graag analytisch op de inhoud en op de financiële kaders. Werken in teamverband in voor jou vanzelfsprekend maar zelfstandig werken is voor jou ook geen probleem. Jij legt graag contact en bouwt een in- en extern netwerk op om samen te kunnen werken.

Daarnaast beschik jij over:

  • HBO werk- en denkniveau en relevante vakopleidingen;
  • Werkervaring in een vergelijkbare beheerfunctie en ervaring met circulariteit is een pré;
  • Ervaring met de verschillende processen en ontwikkelingen binnen de afvalverwerkingsketen;
  • Uitstekende communicatie vaardigheden;
  • Goed gevoel voor politiek/bestuurlijke verhoudingen.

Wij bieden jou

Werken bij Gemeente Dijk en Waard betekent werken met grote uitdagingen, samen met gedreven collega’s in een prettige en ontwikkelende werkomgeving. Je ziet het resultaat van je werk dichtbij terug. Daarnaast stimuleren en faciliteren wij je om het beste uit jezelf te halen.

Daarnaast krijg jij:

  • Een dienstverband voor 32 – 36 uur per week – waarbij 4 x 9 uur ook mogelijk is;
  • Een salaris tussen de € 3.396 en € 5.009 per maand (schaal 10), op basis van 36 uur;
  • Een contract voor bepaalde tijd, met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een individueel keuzebudget van 18,45% van je bruto jaarsalaris. Dit kun je inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of extra geld;
  • Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door onze brede aanbod aan trainingen en opleidingen.

En daar hoort bij:

  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerken;
  • Een tegemoetkoming voor je reiskosten;
  • Een thuiswerkvergoeding;
  • Een laptop en telefoon.

Over ons

Wij zijn Dijk en Waard. Een jonge gemeente, ontstaan uit het samengaan van Langedijk en Heerhugowaard. Met 90.000 inwoners zijn wij de één na grootste gemeente van Noord-Holland-Noord. Samen met ruim 800 collega’s zetten wij ons in voor alle mensen die in onze gemeente wonen, leven, werken en ondernemen. Dat doen we met veel plezier, iedere dag weer.

Werken bij Dijk en Waard biedt het beste van twee werelden: grootstedelijke mogelijkheden en een persoonlijke organisatie. Een combinatie die boeiend en veelzijdig werk oplevert voor iedereen. Bij ons is nog niet alles klaar. Daarom zoeken wij collega’s die het leuk vinden om te ontwikkelen en de handen uit de mouwen willen steken. Nieuwsgierig naar ons? Kijk dan hier: www.dijkenwaard.nl/werkenbij. Hier vertellen we je ons verhaal.

De afdeling Beheer Ruimte

Je komt te werken bij de afdeling Beheer Ruimte. De afdeling Beheer Ruimte is verantwoordelijk voor een beheerbare, aantrekkelijke en toekomst-bestendige leefomgeving voor de gemeente Dijk en Waard. Samen met ongeveer 30 collega’s en andere afdelingen binnen het Domein Ruimte ontwerpen, maken, beheren en onderhouden wij de leefomgeving. Binnen onze afdeling werken o.a. beheerders die gespecialiseerd zijn in de verschillende aspecten van de leefomgeving. Ook zijn er collega’s die verantwoordelijk zijn voor het beheer van het gemeentelijk vastgoed.

Ben je enthousiast geworden?

Wil jij een bijdrage leveren aan onze ambities op het gebied van Circulariteit en Grondstoffen? Dan zien wij graag jouw sollicitatie voorzien van CV en motivatiebrief tegemoet via de sollicitatiebutton.

Binnen 5 werkdagen geven wij jou een reactie en laten wij weten of je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

Heb je nog vragen?

Bel of app dan met Peter van Drongelen (Afdelingshoofd Beheer Ruimte) via 06-22040686. Hij vertelt je graag meer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.