Beleidsadviseur Luchthaven 36 uur | Haarlem | €3935 – €5564

Je buigen over luchtvaartvraagstukken die grote maatschappelijke thema’s als mobiliteit, gezondheid en duurzaamheid raken? Je doet het hier.

Noord-Holland heeft 12 regionale burgerluchthavens waaronder 4 helikopterluchthavens. Als provincie zijn we bevoegd gezag voor deze luchthavens. We staan voor de mooie uitdaging om ons beleid in lijn te brengen met de ambities uit ons coalitieakkoord en de Omgevingsvisie, en met de landelijke en Europese kaders voor de toekomst van de luchtvaart. Binnen ons team Luchtvaart zorg jij er als beleidsadviseur voor dat essentiële thema’s als de verduurzaming en een gezonde leefomgeving goed worden meegenomen in bestaande en nieuwe luchthavenvergunningen.

Jouw baan

Je voert de dagelijkse werkzaamheden uit rondom bestaande luchthavenvergunningen. Zo sta je in nauw contact met de exploitanten van de luchthavens bij het verwerken van aanvragen voor vergunningsaanpassingen. Denk aan verduurzaming van de luchthavens en het luchtverkeer of aan aanpassingen aan de start- en landingsbanen. Jij kijkt steeds kritisch naar de ruimte binnen de afgegeven vergunning en naar de impact op de omgeving. Uiteraard houd je ook rekening met de Regelgeving burgerluchthavens en militaire luchthavens en met de Omgevingswet. Daarnaast handel je nieuwe aanvragen af. Is er sprake van een ingewikkeld vraagstuk? Dan kun je altijd sparren met je senior collega. Ook pak je complexe overlastklachten van omwonenden op. Signaleer je bepaalde patronen in klachten? Dan onderzoek je of wij ons beleid moeten aanpassen.

Het netwerk waarin je je beweegt is groot. Zo sta je intern in nauw contact met je eigen team en met de beleidsadviseurs ruimtelijke ordening. Extern ben je het aanspreekpunt voor onder meer de Interprovinciale Contactgroep Luchtvaart en de Inspectie Leefomgeving en Transport. Kennisdeling en het afstemmen van de aanpak van overkoepelende vraagstukken staan hierbij centraal. Met alles wat je doet, heb je een duidelijk doel: onze vergunningverlening stevig neerzetten en zorgen dat we goed aanspreekbaar zijn voor alle betrokkenen. Extra boeiend aan deze rol? De vraagstukken waarover jij je buigt zijn divers én raken grote maatschappelijke thema’s als ruimtelijke ordening, mobiliteit, gezondheid en duurzaamheid.

Dit bieden wij

● Een brutojaarsalaris tussen € 57.791,- en € 81.712,- (schaal 11) op basis van 36 uur per week. Dit is inclusief het Individueel Keuzebudget van ongeveer 22% van je brutomaandsalaris, dat je onder meer kunt inruilen voor extra vrije dagen.
● Een jaarcontract, met de bedoeling je aan het einde van dat jaar een vast contract aan te bieden.
● Een baan waarbij je samen met je collega’s bepaalt waar je werkt. Deels vanuit huis en deels op onze eigentijdse locatie in het centrum van Haarlem.
● Veel vrijheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheid: je kiest zelf waar en wanneer je werkt.
● Een volledige vergoeding van woon-werkverkeer en dienstreizen bij gebruik van ov.
● Een opleidingsbudget van € 5.000,- per vijf jaar.
● Een jaarlijkse salarisverhoging van 3%, tot aan het einde van je schaal.
● Goede balans tussen werk en privé: bij ons is 36 uur fulltime. Wil je minder werken? In overleg is veel mogelijk.
● Een bureau, beeldscherm en andere voorzieningen, zodat je jouw thuiswerkplek goed kunt inrichten.

En dat is nog niet alles. Lees op www.noord-holland.nl/werkenbij waar je als collega bij Noord-Holland verder op kunt rekenen.

Hier ga jij werken

Bij de provincie Noord-Holland werk je aan de toekomst. Elke dag opnieuw zet je je samen met 1.400 collega’s in voor een mooie, plezierige en veilige woon- en werkomgeving voor ruim 2,8 miljoen Noord-Hollanders. Daarbij gaat het er innovatief aan toe. We stimuleren en faciliteren smart mobility, de energietransitie, grootschalige natuurontwikkeling en de nieuwste technologieën zoals slimme apps. En ook jóuw toekomst staat bij ons centraal. Je krijgt alle ruimte om te kiezen welke kant je op wilt en om je ambities waar te maken. Wij ondersteunen je hierbij. Bijvoorbeeld met een ruim opleidingsbudget en de mogelijkheid om, in overleg, tijdelijk in een ander project te duiken of een initiatief te starten.

Binnen de sector Ruimtelijke Ontwikkeling vorm jij samen met drie andere beleidsadviseurs, een projectsecretaris en een ondersteunende collega het team Luchtvaart. Samen zijn we verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van alle zaken rondom de luchthavens in onze provincie. We houden de relevante ontwikkelingen in de gaten en adviseren over de gevolgen ervan voor ons beleid. Zo dragen we bij aan het mobiliteitssysteem van de toekomst. Kenmerkend voor de werksfeer? Die is, ondanks dat we hard werken, ontspannen. We zijn scherp op de inhoud en zacht op de mens. En we delen onze bevlogenheid voor de luchtvaart en onze drive om toegevoegde waarde te leveren aan de maatschappij.

Dit ben jij

● Politiek-bestuurlijk sensitief: je voelt verhoudingen en onderliggende belangen, gevoeligheden en krachtenvelden goed aan en handelt hiernaar.
● Verbindend: je schakelt probleemloos tussen verschillende vakinhoudelijke disciplines en in- en externe gesprekspartners én brengt op het juiste moment de juiste mensen bij elkaar, ook wanneer er sprake is van weerstand.
● Zelfstandig: je pakt wat er moet gebeuren zonder aarzelen aan en biedt met je oplossingsgerichte aanpak meerwaarde voor alle partijen aan tafel.
● Leergierig: je maakt nieuwe inhoudelijke materie je snel eigen.
● Communicatief sterk: je brengt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden met je mee.

Verder heb je:

● Hbo-/wo-niveau.
● Affiniteit met de luchtvaart.
● Bij voorkeur kennis van luchtvaartwetgeving en/of de wetgeving rondom ruimtelijke ordening.
● Bij voorkeur kennis van gezondheids- en/of milieukunde.
● Bij voorkeur ervaring met het werken bij de overheid.

Goed om te weten

● Wij werken voor alle Noord-Hollanders. En dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking van de provincie. Daarom streven wij naar diversiteit in onze teams.
● Voor een baan bij de provincie is een Verklaring Omtrent het Gedrag vereist.
● Acquisitie naar aanleiding van de vacature is niet wenselijk

Word onze nieuwe collega

Upload uiterlijk 27 januari 2024 je cv en motivatie via de sollicitatiebutton. Je kunt je sollicitatie richten aan Silvia van der Meij, sectormanager Ruimtelijke Ordening. Wil je eerst meer informatie over de functie? Bel of app dan met Silvia via 06 – 18 60 98 48. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Servicedesk Info Personeel, via 023 – 514 56 06.

Solliciteer direct

You may also like...

Reacties zijn gesloten.