Medewerker Asbest | 32-36 uur | Eindhoven

Heb jij een ontwikkeld oog voor asbesttoepassingen in bebouwd en agrarisch gebied en ken jij bouw- en sloopprojecten van binnen en van buiten?

Functie-omschrijving

De ODZOB is één van de 29 omgevingsdiensten in Nederland. We zijn opgericht in 2013, onder meer naar aanleiding van de vuurwerkramp in Enschede, de brand in het Hemeltje in Volendam en de ramp in Moerdijk. Het organiseren van de vergunningverlening, het toezicht en de handhaving op het gebied van omgevingsrecht moest slimmer. Onze opgave is dan ook het zorgen voor een veilige, duurzame en gezonde fysieke leefomgeving. Dit doen we dagelijks door samen met onze ketenpartners, 21 gemeenten en de provincie Noord-Brabant hieraan te werken. Wij zijn een club van ‘doeners’. Met een team van meer dan 250 medewerkers bijten we ons vast in belangrijke zaken, zoals gevaarlijke stoffen bij bedrijven, asbestsanering, bodemverontreiniging, agrarische vergunningen en ontgrondingen. En dat is beslist nog niet alles. 

Dit ga je doen

Als medewerker van team asbest ben je primair verantwoordelijk voor het beoordelen van sloopmeldingen en asbestinventarisatieonderzoeken. We zijn een team in ontwikkeling. Dit betekent dat de mogelijkheid er is dat je in de toekomst ook wordt ingezet bij de fysieke controles bij zowel bouwprojecten als asbestsaneringen. Hierbij is toetsing aan de relevante wetten en regels op gebied van bouw en asbest van toepassing. Ook ben je inzetbaar in geval van illegale asbestsaneringen en het ingang zetten van de daarop volgende handhaving.

Dit ben jij

  • Je hebt een bouwtechnische of milieukundige opleiding en beschikt over een HBO werk- en denkniveau en ben je in het bezit van een ADK-certificering SC-570 of ben je bereid deze te halen.
  • Bij voorkeur heb je werkervaring in het werkveld en heb je affiniteit met zowel het beoordelen van sloopmeldingen en inventarisatieprocessen en toezicht.
  • Je hebt kennis van actuele wet- en regelgeving op het gebied van asbest en het Activiteitenbesluit milieubeheer (Wabo).
  • Je bent een enthousiaste en energieke teamplayer die communicatief vaardig is, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent een daadkrachtig persoon en in staat doelgericht op te treden.
  • Je bent in bezit van een rijbewijs B.

Dit bieden wij

  • Wij willen graag in jou investeren en een langdurige, prettige werkrelatie met je opbouwen. Wij bieden een contract voor 32 tot 36 uur per week.
  • We bieden jou een aantrekkelijk salaris van maximaal € 4.752,- bruto per maand (schaal 9) bij een 36-urige werkweek. De inschaling vindt plaats op basis van je ervaring .
  • Daarbij krijg je een vrij opneembaar individueel Keuzebudget van 17,05% van je bruto maandsalaris.
  • Je pensioen en ziektekostenverzekering zijn heel goed geregeld en we kennen daarnaast nog goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Denk hierbij aan laptop en telefoon.
  • Je krijgt je reiskosten woon-werk vergoed en voor dienstreizen kun je gebruik maken van dienstauto’s.
  • Je hebt de mogelijkheid om voor een groot deel zelf te bepalen op welke dagen, tijden en plek je werkt. Vier keer negen uur werken, vinden we ook prima.
  • Wij stimuleren interne groeimogelijkheden en door onze diversiteit aan functies zijn er volop kansen om je te ontwikkelen.
  • We betalen jouw vakopleiding.
  • We faciliteren thuis werken. Je krijgt per thuiswerkdag 3 euro netto én een budget om je plek thuis in te richten.
  • Jouw werkgeluk vinden we belangrijk en daarom investeren we in jouw vitaliteit. Dagelijks is er vers fruit én je kunt je IKB budget inzetten voor bijvoorbeeld een fiets of een sport abonnement.
  • Je komt terecht in een gemoedelijke organisatie met medewerkers die veel voor elkaar over hebben.

 

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Mark Rijnders van Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (088-3690322).

Solliciteren kan via de sollicitatiebutton t/m 5 februari 2024.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.