Adviseur Kwaliteit | 24-32 uur | Utrecht

Heb jij een groen hart en gaat deze sneller kloppen van natuurbeheer en kwaliteitsmanagement? Ben je gedreven om de kwaliteit van natuurbeheer binnen Nederland te waarborgen en te verbeteren? Dan ben jij degene die wij zoeken!

Functie-omschrijving

De provincies werken samen aan een goede, gezonde en duurzame natuur, overal in Nederland. Eén van de manieren om dit doel te bereiken, is het verstrekken van beheersubsidies aan natuurbeheerders. De voorwaarde voor het ontvangen van deze subsidies is dat zij zich laten certificeren. Dat is de taak van de Stichting Certificering Subsidiestelsel Natuur en Landschap (SNL). Stichting Certificering SNL is in 2011 opgericht door alle provincies en verzorgt het verlenen en intrekken van certificaten (agrarisch) natuurbeheer, het uitvoeren van audits, het adviseren van de provincies over het beleid en uitvoering van certificering en het geven van voorlichting over het certificerings- en auditproces. Met deze certificering en werkzaamheden borgen we als gedreven stichting de kwaliteit en zorgen we ervoor dat het natuurbeheer in Nederland op een goede manier wordt uitgevoerd. Ga voor meer informatie naar de website.

Dit ga je doen

Als adviseur kwaliteit zet jij je in om de kwaliteit van het werk van Stichting Certificering SNL te waarborgen en te verbeteren. Je houdt je hierbij voornamelijk bezig met de certificering van de natuurbeheerders, de kwaliteit van de organisatie en alles wat daarbij komt kijken. Daarmee heb je een belangrijke maatschappelijke rol en zorg je ervoor dat de kwaliteit van natuurbeheer in Nederland wordt gegarandeerd en wordt geoptimaliseerd.

Concreet betekent dit dat je:

• inhoudelijk advies geeft met betrekking tot aanvragen voor certificering;
  • inhoudelijk ondersteuning biedt aan de onafhankelijke auditoren;
  • certificering- en auditdossiers opgesteld door de auditoren toetst;
  • een jaarplanning opstelt voor de uit te voeren certificeringen en audits;
  • zorg draagt voor verdere afstemming van de certificeringen en audits;
  • ontwikkelingen die relevant zijn voor de kwaliteit van de certificering volgt en vertaalt in concrete en praktische adviezen;
  • standaarddocumenten bijwerkt en opstelt voor de organisatie;
  • samen met de administratief-secretarieel medewerker de informatiestroom in ons online portaal Certificering SNL begeleidt en verwerkt;
  • het eigen kwaliteitssysteem (ISO 9001) up to date houdt.

Afhankelijk van de omvang van de aanstelling werk je ook samen met het team natuurbeheer van BIJ12 aan een goede ondersteuning van provincies bij het gesubsidieerd natuurbeheer.

Dit breng je mee

We werken in een kleine organisatie en dat vraagt om een flexibele, hands-on en collegiale mentaliteit. Je vindt het leuk om samen te werken, maar kunt ook goed zelfstandig werken. Je hebt een proactieve houding en ziet altijd mogelijkheden om de organisatie verder te helpen. Je bent accuraat en digitaal vaardig.

Verder heb je:

• hbo+/wo werk- en denkniveau;
  • kennis en ervaring van kwaliteitssystemen (zoals ISO 9001);
  • bij voorkeur kennis van en affiniteit met natuurbeheer;
  • uitstekende kennis van de Nederlandse taal (mondeling en schriftelijk);
  • ervaring met SharePoint (pre).

Dit bieden wij:

• Een dienstverband van één jaar. Uitzicht op verlenging of een vaste aanstelling is afhankelijk van vervolgfinanciering.
  • Een uitdagende functie in een energieke, flexibele en jonge werkomgeving voor 24 tot 32 uur per week (0,67 tot 0,89 fte).
  • Een salaris van minimaal € 3.385,60 en maximaal € 4.778,94 per maand (afhankelijk van ervaring, salarisschaal 10 CAO Provincies) op basis van 36 uur per week.
  • Naast je salaris een individueel keuzebudget (IKB) van circa 22% (dit is inclusief o.a. vakantiegeld (8%) en eindejaarsuitkering (8,3%)). Het IKB kan maandelijks worden uitgekeerd of worden gespaard.
  • Een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer op basis van OV 1e klas.
  • Een telefoon en laptop van BIJ12.
  • Een Persoonlijk Budget Duurzame Inzetbaarheid van € 6.000,- per 5 jaar.
  • Een moderne en open werkomgeving op loopafstand van Utrecht Centraal Station.
  • Je komt formeel in dienst van BIJ12, maar wordt gedetacheerd naar de Stichting.

Wil je solliciteren?

Ben je enthousiast en wil je impact maken als adviseur kwaliteit? Dan zien we je reactie op deze dynamische functie graag tegemoet. Stuur je motivatiebrief samen met je cv naar HR via vacature@bij12.nl. Doe dit uiterlijk op 30 april 2024.

Bij wie kun je terecht?

Heb je nog vragen of wil je meer weten over de inhoud van de functie? Dan kun je contact opnemen met Monique Bollen ( secretaris-directeur) door een mail te sturen naar certificeringsnl@bij12.nl of te bellen naar 06-25512928.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.