Milieu Inspecteur | 36 uur | Terneuzen

Wil jij graag grotere bedrijven adviseren en motiveren mee te werken aan een beter milieu? Dit is je kans om bij te dragen aan een schoon en veilig Zeeland! Bij RUD Zeeland zoeken we per direct een ervaren Milieu inspecteur.

Functie-omschrijving

Als je bij ons werkt, verwacht dan een inspirerend, stimulerend en informeel werkklimaat. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid. Er wordt hard gewerkt, we houden van een inhoudelijke uitdaging, en hebben plezier in ons werk. Wist je dat we tijd- en locatieonafhankelijk werken? Zo kun je vanuit huis werken, bij ons op kantoor in Terneuzen, of bij één van de andere beschikbare locaties in heel Zeeland. Aan jou de vrijheid om je werktijden en -locatie af te stemmen op je persoonlijke situatie.

Er heerst een fijne, informele sfeer en de lijntjes tussen de collega’s zijn kort. Je wordt uitgedaagd en gestimuleerd om je talenten te benutten en je te ontwikkelen – als professional en als mens. Bovendien kom je te werken met de leukste collega’s ooit. Want, echt: veel leukere collega’s dan die bij ons werken, bestaan niet. Echt niet.

Wat ga je doen?

Als inspecteur controleer je bij voornamelijk complexere bedrijven of die voldoen aan de milieuregels die zijn vastgelegd in de vergunning op grond van relevante wetten en regels. Je bereidt de controle voor, voert de controle uit en verwerkt de resultaten tot een rapportage en een brief aan het gecontroleerde bedrijf. Bij herhaling van overtredingen adviseer je samen met een juridische collega over de te nemen vervolgstappen, zoals het opleggen van een dwangsom. Je voert de controles meestal zelfstandig uit, en soms samen met een collega of een andere dienst (Zeeuwse gemeente, Veiligheidsregio, Waterkwaliteitsbeheerder en eventueel politie). Daarnaast neem je deel aan het piket. Dit houdt in dat je gemiddeld om de 8 weken een week stand-by staat. In die week worden klachten telefonisch en per e-mail aan jou doorgegeven. Jij gaat vervolgens op onderzoek uit om te beoordelen of de klacht terecht is en of er wellicht regels worden overtreden.

Hier ga jij aan de slag: de afdeling Toezicht en Handhaving

De afdeling Toezicht en Handhaving is verantwoordelijk voor het houden van toezicht op de regels die moeten zorgen voor een schoon en veilig Zeeland. Waar nodig treden we handhavend op. Toezicht op bedrijven en natuur voeren wij uit aan de hand van een risicoanalyse en een uitvoeringsprogramma. De afdeling is een dynamische afdeling waar ruim 50 professionals dagelijks direct of indirect bezig zijn met controles op de naleving van wet- en regelgeving op het gebied van milieu en natuur. Het afdelingshoofd heeft de algehele leiding. De dagelijkse aansturing gebeurt door teamleiders.

Wie ben jij?

  • Je beschikt over een milieutechnische achtergrond/diploma op minimaal mbo+-/hbo-niveau, eventueel aangevuld met een Hamil-diploma of vergelijkbaar (of je bent bereid om dit diploma te halen).
  • Je hebt minstens twee jaar ervaring in dit werkveld. Je hebt bij voorkeur ervaring op het gebied van IPPC-bedrijven in de agrarische industrie.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met het werken met digitale systemen.
  • Je hebt inlevingsvermogen en handelt vanuit het maatschappelijk belang.
  • Je bent analytisch, nauwkeurig, oplossingsgericht en weet hoofd- en bijzaken goed te onderscheiden. Je kunt omgaan met belangentegenstellingen.
  • Je werkt zelfstandig, bent transparant en collegiaal in een team.
  • Je bent besluitvaardig, standvastig, daadkrachtig, objectief en zorgvuldig in het verrichten van onderzoek.
  • Je beschikt over een geldig rijbewijs B.

Een geldig Buitengewoon Opsporingscertificaat is een pre, of je bent bereid het certificaat te halen.

De mogelijkheid bestaat om in deze functie als starter te groeien. Mocht je nog niet volledig aan dit profiel voldoen, maar denk je voldoende in huis te hebben om daar op termijn door middel van een ontwikkeltraject aan te kunnen voldoen, dan nodigen wij ook jou uit om te reageren.

Wat bieden wij?

Het functieniveau is salarisschaal 10. Het salaris bedraagt maximaal € 4.778,94 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (cao provincies per 1-1-2023). Je beginsalaris is afhankelijk van je opleiding en werkervaring. Afhankelijk hiervan kan het aanvangssalaris in een aanloopschaal zijn. Het salaris is in overeenstemming met de functie, met goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo ontvang je bovenop je bruto maandsalaris een Individueel Keuzebudget van 22,37%. Ook ontvang je een vergoeding voor woon-werkverkeer (incl. vergoeding voor de Westerscheldetunnel) of thuiswerkvergoeding. RUD Zeeland werkt volgens het principe van tijds- en plaats onafhankelijk werken. Dat betekent dat je veel vrijheid hebt bij de indeling van de werktijden en -locatie. We bieden een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar, die we bij goed functioneren omzetten naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Op dit moment is RUD Zeeland gevestigd in Terneuzen. Dit kan over enkele jaren ook centraler in Zeeland worden.

Informatie en solliciteren

Ben je enthousiast geworden? Wij ontvangen graag je motivatie en cv via het sollicitatieformulier op onze website. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Marcel den Boer, team accounthouder op telefoonnummer 06-51200016 of via e-mail: mjk.denboer@rud-zeeland.nl.

Reageren kan tot en met 1 oktober 2023.

We stellen deze vacature gelijk in- en extern open.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.