Beleidsmedewerker Natuur- en Landschap | 28-36 uur | Middelburg

Wil jij graag beleid ontwikkelen voor (particulier) natuur- en landschapsbeheer? Wil jij een actieve rol hebben in vraagstukken rondom het Subsidiestelsel Natuur en Landschap (SNL)? Wil je particulieren stimuleren tot natuurontwikkeling? Ben je een verbinder, werk je graag samen, denk je in kansen en ben je vasthoudend? Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Beleidsmedewerker Natuur- en Landschap.

Functie-omschrijving

Binnen het programma Landelijk Gebied, Natuur en Landbouw streven we naar het versterken van de biodiversiteit, het bevorderen van de transitie in de landbouw en het behouden van een aantrekkelijk landschap. De Provincie Zeeland speelt een cruciale rol in het beschermen, ontwikkelen en beheren van het Natuurnetwerk Zeeland (NNZ). Om deze doelen te verwezenlijken, zijn het Natuurbeheerplan Zeeland en het  Subsidiestelsel Natuur- en Landschap (SNL) leidend. Jaarlijks maken we een jaarplan waarin alle activiteiten en ontwikkelingen worden gecoördineerd en afgestemd met de interne betrokken en terreinbeherende organisaties, particuliere natuurbeheerders en andere overheidsinstanties.

Wat ga je doen?

Als beleidsmedewerker Natuur- en Landschap vervul je een sleutelrol in de jaarlijkse uitvoering van het subsidiestelsel natuur en landschap en ben je accounthouder voor de (toekomstige) particuliere natuurbeheerders en natuurcollectieven in Zeeland. Je hebt de volgende taken:

  • Inrichten en uitvoeren van het jaarlijkse openstellingsbesluit en de regelingswijzigingen voor het Subsidiestelsel Natuur- en Landschap (SNL), gericht op besluitvorming door Gedeputeerde Staten in september. Dit omvat inhoudelijke aspecten zoals de subsidiekaart voor natuurbeheer en natuurontwikkeling, procesuitvoering, financiële aangelegenheden (waaronder begrotingen), vertaling van landelijke besluiten en aandachtspunten op politiek en bestuurlijk niveau;
  • Inzicht hebben in alle financiële aspecten van het (agrarisch) natuurbeheer, waarbij je verantwoordelijk bent voor de (meerjaren)begroting, budgetbewaking en bijdrage aan de planning- en controlcyclus;
  • Lid van de landelijke werkgroep natuurbeheer binnen het Interprovinciaal Overleg (IPO). Hierin omvat je rol het verzamelen van de provinciale inbreng en het implementeren van besluitvorming binnen de organisatie, evenals het adviseren van de AAC en BAC;
  • Accounthouder van het Natuurcollectief Zeeland, Bosgroep Zuid-Nederland, Groot Eiland en Heerlijkheden Oosterland. Verantwoordelijk voor de aansturing en advisering met betrekking tot hun natuurbeheeropgave. Ook fungeer je als contactpersoon voor het Zeeuws Particulier Grondbezit en bereid je bestuurlijke overleggen voor;
  • Adviseren van toekomstige particuliere natuurbeheerders over de mogelijkheden voor natuurontwikkeling en actief bijdragen aan het proces van idee tot uitvoering of subsidieverlening;
  • Informeren en adviseren van collega’s en externe belanghebbenden over alle aspecten van het Subsidiestelsel Natuur en Landschap. Het leveren van input in beleidstrajecten zoals het Programma Natuur, de gebiedsgerichte aanpak of het Zeeuws Gebiedsprogramma;
  • Daarnaast ben je secretaris van de Werkgroep Natuurbeheer Zeeland.

Wie zoeken wij?

We zoeken een doorzetter en efficiënte werker die (extern) in staat is de verbinding te leggen met en tussen de verschillende (particuliere)natuurbeheerders en (intern) tussen de diverse afdelingen die betrokken zijn bij de uitvoering van het provinciale natuurbeleid. Je bent klantgericht, je kunt goed samenwerken en je bent in staat verbanden tussen de opgaven te leggen en te doorzien. Je vindt het leuk om met mensen te werken en je bent in staat gestructureerd te werken aan verschillende onderdelen tegelijk.

  • Goede communicatievaardigheden en redactionele eigenschappen;
  • Kennis en ervaring met het werkveld natuur, landschap en natuurbeheer op HBO niveau;
  • Organisatorische capaciteiten en nauwkeurigheid in planning en budgettering;
  • Kennis en ervaring met subsidieverlening;
  • Vermogen om relaties op te bouwen en te onderhouden binnen diverse netwerken;
  • Begrip van politieke en bestuurlijke processen;
  • Initiatiefrijk, vastberaden en zelfstandig in werken.

Wat bieden we jou aan?

Een baan waarin jij een verschil maakt voor de Provincie Zeeland.

Naast ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling, bieden we je een baan aan van 28-36 uur per week (0,8 – 1 fte).

Je kan rekenen op een brutosalaris tussen € 3.935 en € 5.564 (schaal 11) afhankelijk van jouw ervaring en kennis bij een fulltime dienstverband van 36 uur. Daarbovenop bieden we je goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget (IKB) van 22,37 % van je jaarsalaris, een Persoonlijk Budget Duurzame Inzetbaarheid van € 5.000.

Na een arbeidsovereenkomst van 1 jaar bekijken we samen of we dit omzetten naar onbepaalde tijd.

Je dient een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen.

Over Provincie Zeeland

Het beste voor Zeeland en de Zeeuwen. Daar zetten we ons elke dag voor in. Zo werken we aan wettelijke taken en helpen we samen met anderen maatschappelijke vraagstukken op te lossen. Dat doen we met ruim 650 collega’s met elk hun eigen talent of specialisme. Van kantonniers tot medewerkers informatieveiligheid, van juristen tot beleidsadviseurs.

We bieden een werkomgeving waar iedereen zich welkom voelt. Een omgeving waar we onze ervaring, kennis, talenten, ideeën, cultuur en achtergronden met elkaar delen.

Zin om bij ons te komen werken? Dan krijg je alle ruimte om goed te zijn in je vak en je verder te ontwikkelen. Zodat jij je talenten kan inzetten voor Zeeland. Een trots en stoer gebied, gescheiden door diepe zeearmen en verbonden door dijken, dammen en Deltawerken. Een gebied met volop mogelijkheden om te pionieren. Tot snel!

Hoe solliciteren?

Interesse? Klik hieronder op de knop ‘Solliciteren’, vul jouw gegevens in, voeg jouw CV toe en noteer waarom jij geschikt bent voor deze rol.  Je kunt op deze vacature reageren tot 3 januari 2024.

De gesprekken vinden plaats op 9 januari 2024 in de middag.

Vragen over de inhoud? Madeleine Huizinga, Poulemanager beantwoordt ze graag,  T: 06 2890 4271, E: mhh.huizinga@zeeland.nl

Indien we je beter willen leren kennen, nemen we contact met je op. Indien je niet in aanmerking komt, brengen we jou tijdig op de hoogte. Hoe dan ook ontvang je een antwoord op jouw sollicitatie. Je kan erop rekenen dat we elk ontvangen CV en motivatiebrief doornemen en enkel beoordelen volgens de functie-vereisten.

Vragen over de selectieprocedure? Dan kan je terecht bij de corporate recruiter Reinier Wondergem via recruitment@zeeland.nl of T: 06-5041 9104. 

You may also like...

Reacties zijn gesloten.