Senior adviseur lucht | 36 uur | Dordrecht

Het oplossen van (complexe) vraagstukken op het gebied van lucht in de breedste zin van het woord, dat is waar jij als gedreven senior adviseur lucht voor gaat. Bij Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid (OZHZ) werken we met inspecties, vergunningen, projecten en adviezen aan een veilige, gezonde en duurzame omgeving voor onze inwoners en bedrijven. Krijg jij daar energie van? Ben jij een expert op het gebied van lucht, werk je graag samen en ben je communicatief sterk? Dan horen we graag van je.

Waar kom je te werken?

Als senior adviseur lucht ben je werkzaam binnen de unit Omgevingskwaliteit in team lucht. Dit zelforganiserende team bestaat op dit moment uit vier gedreven collega’s met diverse achtergronden. De komende periode richt het team zich tevens op de komst van de Omgevingswet en de daarbij komende ontwikkelingen met betrekking tot omgevingsvisies/plannen.

Binnen de unit Omgevingskwaliteit functioneren tevens de teams bodem, geluid, omgevingsveiligheid, ecologie, integraal advies (R.O.) en duurzaamheid.

Wie zijn wij?

Bedrijven, woonwijken, openbare gebouwen en natuurgebieden: dat is het werkveld van de specialisten van OZHZ. De inwoners en bedrijven in Zuid-Holland Zuid kunnen op ons rekenen. Met advies, vergunningverlening, toezicht en handhaving dragen wij bij aan een goede omgeving om in te wonen, te werken en te recreëren. Met meer dan 200 medewerkers hebben wij veel expertise in huis en verbinden we kennis en ervaring in de regio. Al het werk dat wij uitvoeren doen we in opdracht en samen met de gemeenten en de provincie.

Wat ga je doen?

Binnen een gemeente ligt een terrein braak. Het terrein heeft als bestemming industrie en op het terrein heeft een groot staalbedrijf gezeten. De gemeente heeft grootse (bouw)plannen en industriële activiteiten voor het terrein voor ogen. OZHZ wordt gevraagd het terrein mee te helpen ontwikkelen en daarna vragen bedrijven omgevingsvergunningen aan. Als senior adviseur ga jij samen met de integraal adviseur en andere specialisten het project in de toekomst helpen realiseren, zodat de gemeente haar plannen kan realiseren. Daarbij schakel je met collega’s binnen je eigen unit en met andere units om onder andere te bepalen hoe en waar het luchtaspect een rol speelt (denk aan stikstofdepositie, hinder door geur of industriële emissies), en herken je ook de raakvlakken met andere aspecten die van belang zijn bij deze herontwikkeling, zoals geluid, duurzaamheid of biodiversiteit.

Het bovenstaande is een van vele voorbeelden van vraagstukken waar je als adviseur lucht aan werkt. Jij beoordeelt door externen opgestelde rapportages op het gebied van luchtkwaliteit, emissies naar de lucht, geurhinder en stikstofdepositie; bijvoorbeeld voor een plan voor de uitbreiding van een bedrijf, de bouw van een nieuwe woonwijk, of een milieujaarverslag (IPPC-inrichting). Ter ondersteuning van de gemeenten voer je ook zelf onderzoeken en quickscans uit op deze onderwerpen. De uitkomsten vertaal je naar begrijpelijke adviezen rondom vergunningverlening, toezicht en ruimtelijke plannen, die je uitbrengt aan opdrachtgevers (gemeenten) en collega’s.

Daarnaast treed je op als deskundige of projectleider voor diverse projecten. Voorbeelden van projecten zijn de uitvoering van het Schone Lucht Akkoord, projecten rond zeer zorgwekkende stoffen, monitoring luchtkwaliteit met het Centraal Instrument Monitoring Luchtkwaliteit (CIMLK) en het opstellen van omgevingsplannen. De mogelijkheid bestaat ook deel te nemen aan projecten die buiten jouw vakgebied liggen.

Wat neem je mee?

  • Je beschikt over minimaal een hbo-diploma- en -denkniveau.
  • Je hebt recente en relevante werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent communicatief vaardig in zowel woord als geschrift.

Je bent omgevingsbewust en kan goed omgaan met verschillende belangen van o.a. bestuurders en opdrachtgevers. Hierbij denk je oplossingsgericht en ben je sparringpartner voor jouw collega’s binnen het team of unit. Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken en heb je een proactieve houding.

Wat bieden we jou?

Naast een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar voor 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren, kun je rekenen op:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.725,- op basis van een 36-urige werkweek (schaal 11 van de cao SGO).
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit komt bovenop je maandsalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit te laten uitbetalen of in te zetten voor bijvoorbeeld:
    • Extra verlofdagen.
    • Een fietsregeling.
    • Het inkopen van extra pensioen.
    • De contributie van je sportvereniging.
  • Flexibel werken. In de meeste functies werk je tijd- en plaats onafhankelijk. Dit geef je zelf vorm, in overleg met je collega’s en afhankelijk van wat je functie van je vraagt.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • Woon-werk reiskostenvergoeding. Reis je met het openbaar vervoer? Dan krijg je deze kosten 100% vergoed.
  • Ouderschapsverlof.
  • Pensioenregeling bij ABP.

Ook goed om te weten: we vroegen de collega’s: hoe vind je het om te werken bij OZHZ? De antwoorden waren zo positief dat wij het certificaat “World-class Workplace” hebben gekregen. Wij zijn trots op onze collegialiteit, klantgerichtheid van de organisatie, samenwerking en ontwikkeling in de organisatie.

Solliciteren of meer weten?

Ben je enthousiast? Solliciteer direct online. Je kunt solliciteren met je cv en een motivatie via het sollicitatieformulier op onze website. Dat mag natuurlijk per brief, maar stel je je liever op een ander manier aan ons voor? Leuk! Kies vooral wat bij jou past.

Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Agaath Klein (senior adviseur lucht) via 06-11308305. Heb je nog vragen over de procedure? Neem dan contact op met team Werving & Selectie, bereikbaar via 078-7708030.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.