Manager Milieu, Bodem, Water & Natuur | 36 uur | Lelystad

Als meest dynamische provincie van Nederland, gebouwd op de bodem van de Zuiderzee, werken we aan grote complexe maatschappelijke opgaven waaronder het komen tot een toekomstbestendig landelijk gebied waarbij we de complexe integrale opgaven op het gebied van landbouw, natuur, water en klimaat integraal aanpakken. Samen met de bevlogen medewerkers van provincie Flevoland zorgen we ervoor dat deze vraagstukken worden opgepakt en uitgewerkt om tot oplossingen te komen. Voor de aansturing van de expertiseteams, zijn we op zoek naar een strategische en coachende manager, die de verbinding weet te maken met alle interne en externe belanghebbenden.

Functie-omschrijving

Jij bent als manager verantwoordelijk voor de expertiseteams Milieu, Natuur en Bodem & Water. Teams van vakspecialisten, die het bestuur van de provincie adviseren. Je stuurt op de realisatie van de strategische doelstellingen op het gebied landbouw, natuur (waaronder vergunningverlening), bodem, stikstof, water en landbouw. Door jouw structurele bijdrage aan de ontwikkeling van de (lange termijn) strategische doelstellingen van provincie Flevoland, behalen we de beoogde resultaten.

Op dit moment is het vormgeven van opgavegericht werken, met name vanwege de ambitie voor het landelijk gebied zoals vastgelegd in het Flevolandse Programma Landelijk gebied, een belangrijke opdracht. Samen met de inhoudelijk verantwoordelijk Opgavemanager landelijk Gebied geef je hier verdere invulling aan. Ook het verder brengen van de (goede) samenwerking op managementniveau met het waterschap, is een belangrijk onderdeel van jouw opdracht. Door collegiaal en kennis verbredend samen te werken met diverse partijen, weet jij de integrale opgaven te realiseren.

Door jouw manier van leidinggeven, zorg je voor een fundament waaruit vertrouwen, samenwerking en groei organisch ontstaan. Je geeft jouw medewerkers de ruimte en stimuleert hen om zelf verantwoording te nemen voor de opgaven waar het team voor staat. Voor de organisatie ben je opdrachtgever en het boegbeeld bij deze beleidsvelden. Je bent het aanspreekpunt en de strategisch adviseur voor het bestuur. Je vertegenwoordigt de provincie bij overleggen op management niveau, met gemeenten, samenwerkingspartners en tijdens het Interprovinciaal Overleg (IPO).

In afstemming met de Opgavemanager Landelijk gebied geef je sturing aan het dagelijkse reilen en zeilen van de expertiseteams Je draagt zichtbaar bij aan de ontwikkeling van de afdeling en de provinciale organisatie. Er wordt van je verwacht dat jouw bijdrage aan het MT team zich richt op daadkracht, resultaatgerichtheid en structuur. Je bent inspirerend, verbindend en je denkt breder dan de beleidsvelden waar je verantwoordelijk voor bent.

Wat breng je mee?

Samen met het directieteam, de opgavemanager landelijk gebied en onze andere expertiseteams, weet jij onze visie en het opgavegericht werken te implementeren binnen onze organisatie. Je bent relatie- en mensgericht, dit betekent dat je informeel en toegankelijk bent. Je hebt oog voor de individuele talenten en weet mensen te verbinden.

Daarnaast heb je:

  • WO werk- en denkniveau;
  • Leidinggevende ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ruime management ervaring en de daarbij behorende daadkracht;
  • Politiek, bestuurlijke sensitiviteit;
  • Ruime ervaring als manager en ervaring in vergelijkbare, complexe organisaties met actuele thema’s;
  • Kennis dan wel een grote affiniteit van de beleidskwesties binnen bodem, natuur, water en/of landbouw.

Als persoon ben jij

  • Goed in de dialoog; je biedt de ander ruimte voor het gesprek;
  • In staat koers te houden, maar ook in staat los te laten;
  • Zelfbewust en stressbestendig;
  • Empathisch en een teamspeler voor jouw collega’s.

Wat bieden we jou

  • Een salaris van minimaal € 4.838,84 en maximaal € 6.854,94 bruto per maand (schaal 13), bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
  • Mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen via een persoonlijk opleidingsbudget van € 5.000,00;
  • In verband met flexwerken biedt de provincie je een mobiele werkplek aan met passende (ergonomische) middelen, waardoor jij overal kunt werken;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop je maandelijkse salaris;
  • De mogelijkheid extra vakantiedagen bij te kopen. Ook krijg je een goede pensioenregeling, een laptop en telefoon van de zaak (bruikleen) en een NS Business Card;
  • Een dienstverband voor 1 jaar met bij goed functioneren uitzicht op een vaste aanstelling;
  • Het provinciehuis is op 2 minuten loopafstand van station Lelystad. We werken in een omgeving die het best aansluit bij het vraagstuk waar je mee bezig bent. Dat kan vanuit huis, het provinciehuis of een andere omgeving. Afstemming gebeurt in overleg.

Meer informatie en reageren

Ben je enthousiast geworden en wil jij je talenten inzetten bij provincie Flevoland? Reageer dan voor 18 maart 2024 via de sollicitatiebutton en laat je gegevens achter. Wil je eerst meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met Erik Krüse, recruitment adviseur, via 06-41656581 of erik.kruse@flevoland.nl.

Een assessment kan deel uit maken van de procedure. Voor deze functie is een VOG vereist.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.