Adviseur bodem en bouwstoffen | 32-36 uur | Den Bosch

Draag jij graag je steentje bij aan een schone en veilige leefomgeving in Brabant Noord? Ben je een stevige persoonlijkheid die makkelijk contact legt? Heeft de bodem geen geheimen voor jou? Wil je je inzetten voor de leefomgeving in Noordoost-Brabant? Solliciteer dan nu!

Functie-omschrijving

Als adviseur Bodem en Bouwstoffen doe je alles op dit gebied  in het kader van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Je beoordeelt bodemonderzoeken of maatwerkvoorschriften in het kader van de Wet milieubeheer. Ook saneringsplannen en evaluatierapporten belanden op je bureau. Je doorziet meldingen Besluit bodemkwaliteit en keuringsrapporten. Als het nodig is, onderzoek je in samenwerking met een toezichthouder de bodem- en bouwstoffenketen.

Gemeenten vragen regelmatig om je expertise in het kader van bouwen, calamiteiten en RO-procedures. Je weet welke ontwikkelingen er zijn op je vakgebied, en je kunt dit ook vertalen in je dagelijkse werk.

Team

Als vakgroep zijn wij ons bewust van de huidige en toekomstige opgave. We bezitten veel kennis en ervaring en delen deze actief met andere omgevingsdiensten. Jouw toekomstige team bestaat uit specialisten op het gebied van o.a. lucht, geluid en externe veiligheid waarbinnen de vakgroep bodem als zelfstandige groep functioneert voor het hele ODBN-gebied. Je komt terecht in een informeel en enthousiast team van ongeveer 30 mensen. De vakgroep bodem bestaat nu uit 10 personen die graag hun steentje bijdragen aan een beter milieu.

Wat vragen we van je?

Je hebt ervaring opgedaan als adviseur Bodem, liefst bij een (lokale) overheid. Daarnaast beschik je over:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van de relevante (bodem) wetgeving waaronder het Besluit bodemkwaliteit en de Wet bodembescherming.
  • Kennis van de Omgevingswet.
  • Kennis van bodeminformatiesystemen zoals Nazca en/of Squit Ibis.
  • Kennis van de diverse NEN-normen voor bodem, AP04, BRL 9335, BRL7500.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Innoverend, analytisch vermogen en planmatig kunnen werken.
  • Gedreven, een echte teamspeler en je beschikt over doorzettingsvermogen.

Verder ben je bereid om in drukke tijden de toezichthouders te ondersteunen.

Wij staan ook open voor junioren of zij-instromers! Wij zorgen voor de juiste begeleiding en je verricht in het begin dan vooral ondersteunende werkzaamheden voor de collega’s die jou inwerken.

Wat hebben we jou te bieden?

Je komt te werken in een gedreven en diverse organisatie die volop in ontwikkeling is. We kijken ook wat jij nodig hebt. We bieden een plek waar je jouw expertise ontwikkelt en waar je de ruimte krijgt om zelf in te vullen hoe je dat doet. Je kunt vertrouwen op een solide basis en tegelijkertijd mag je de ruimte pakken om nieuwe dingen te ontdekken.

Je hebt de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken (èn goede faciliteiten om je werkplek daar goed in te richten). Werk je op kantoor, dan kom je terecht in een moderne kantooromgeving in voetbalstadion de Vliert, op loopafstand van het treinstation Den Bosch Oost. Kom je op de fiets naar kantoor, dan kun je gebruik maken van een aantrekkelijke fietsregeling. Kom je met de auto, dan vergoeden wij al je kilometers op basis van € 0,22 per kilometer. Kom je met OV, dan krijg je van ons een NS-businesscard. 

We hebben een goed en mooi bedrijfsrestaurant, zodat je in de pauze, onder het genot van een heerlijke lunch, je collega’s ontmoet. Vitaliteit vinden we belangrijk en daarom vergoeden wij een groot deel van je sportabonnement en kun je op kantoor een lekker stuk fruit pakken. Verder heb je de kans om deel uit te maken van een organisatie die zich inzet om een zo groot mogelijke positieve bijdrage te leveren aan de leefomgeving. En je hebt de kans om te werken aan innovatieve oplossingen en producten.

Wat we je allemaal bieden en wat onze organisatie kenmerkt lees je op Werken bij de ODBN | Omgevingsdienst Brabant Noord

Vacaturedetails

Werkplek: Thuis of op ons kantoor in ’s-Hertogenbosch en op locatie

Salaris: Functieschaal 10 o.b.v. 36 uur (tussen de € 3.396,- en 5.009,- bruto per = maand). Afhankelijk van ervaring kan plaatsing in aanloopschaal 9 plaatsvinden (tussen de € 3.167,- en € 4.537,- bruto per maand).

Aantal uur: 32 – 36 uur per week

Dienstverband: In 1e instantie een jaarcontract en aansluitend een vaste aanstelling

Type organisatie: Overheid, Cao Samenwerkende Gemeentelijke Organisaties

Typisch ODBN: Snelgroeiende, dynamische organisatie met een groot hart voor een veilige leefomgeving.

Meer weten en solliciteren?

Wil je inhoudelijk meer weten over de functie? Bel dan met Niels Drillenburg, Coördinator vakgroep Bodem op 088-7430 568.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Dan kun je terecht bij de afdeling Mens & Organisatie, bereikbaar op nummer 088-7430 000.

Solliciteren kan via onze sollicitatiepagina. Hier kun je bij de vacature voor Adviseur Bodem je motivatie en CV uploaden. Je motivatie kun je richten aan Arnoud Berghuis, manager Specialisten.

In het kader van ons integriteitbeleid vragen we bij indiensttreding om referenties en een ‘Verklaring Omtrent het Gedrag’ (VOG).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

You may also like...

Reacties zijn gesloten.