Senior Vergunningverlener Industrie en MKB (milieu) | 36 uur | Hengelo

Draag bij aan een schone en veilige leefomgeving als Senior vergunningverlener Industrie en MKB. In deze functie houd je je bezig met het beoordelen en adviseren over vergunningaanvragen en andere (complexe) vraagstukken. Hierbij ben je in staat je in te leven in de aanvrager en andere betrokkenen. Herken jij jezelf hierin? Dan zien we jou als een goede aanvulling voor ons team Vergunningverlening.

Functie-omschrijving

Als Senior vergunningverlener Industrie en MKB verleen je vergunningen voor bedrijven, waaronder bedrijven die onder de Richtlijn Industriële Emissies vallen. Je behandelt milieu-aanvragen, beoordeelt meldingen en adviseert bij vragen op milieugebied. Jij denkt mee met de aanvrager en zoekt naar oplossingen waarbij vaak maatwerk nodig is. Ook sta je in contact met specialisten die jou adviseren op het gebied van onder andere geluid, bodem en (omgevings)recht.

Je nieuwe team/afdeling/collega’s

Samen met zo’n 90 andere collega’s zet jij je in voor een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Dit doen wij door het verlenen van omgevingsvergunningen, in opdracht van tien Achterhoekse gemeenten. Ook zien wij erop toe dat bedrijven voldoen aan wet- en regelgeving op het gebied van milieu(veiligheid). Daarnaast is het adviseren een belangrijk deel van ons werk. Bijvoorbeeld over archeologie of milieuonderwerpen zoals bodem, geluid en lucht.

Het team Vergunningverlening is een gedreven team, bestaande uit ongeveer veertien medewerkers, waarvan zes vergunningverleners industrie en mkb. Er is veel vrijheid in hoe je je werk doet, waarbij je altijd kunt rekenen op de hulp van je enthousiaste en behulpzame collega’s.

Je expertise

Met jouw scherpe blik en goede inlevingsvermogen zie je snel verschillende (politieke) belangen. En met je kennis van de milieuwet- en regelgeving kun je meedenken over de vraagstukken waar je mee te maken krijgt. Je neemt initiatief en bent oplossingsgericht. Indien nodig kun je alternatieven aandragen. Complexe obstakels kun je zowel tijdens een gesprek als op papier duidelijk overbrengen en bent daarbij een fijne gesprekspartner die weet te overtuigen.

Daarnaast vragen we van jou:

  • minimaal een afgeronde hbo-opleiding;
  • een aantal jaren ervaring in het vakgebied;
  • juridische kennis;
  • ervaring met de Richtlijn Industriële Emissies.

Arbeidsvoorwaarden en je salaris

Een informele werksfeer, zelf je werktijden bepalen en alle ICT-faciliteiten om je werk vanuit huis te kunnen doen. Klinkt goed toch? We zien je graag op kantoor, maar begrijpen ook dat het beter uitkomt om thuis wat meters te maken. Vanuit de organisatie of onze actieve personeelsvereniging organiseren we gedurende het jaar allerlei activiteiten. Een goede gelegenheid om je collega’s eens op een andere manier te leren kennen dan tijdens een praatje bij de koffiemachine. Het maandelijkse ODA-café, een barbecue en het kerstdiner staan regelmatig bij ons op de agenda. Daarnaast kan het zo maar zijn dat je fanatiek gaat strijden tijdens een pubquiz of meedoet aan een proeverij, workshop of een sportieve activiteit.

Nog meer redenen om bij ons te komen werken:

  • We investeren volop in je ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen.
  • Je krijgt een Individueel KeuzeBudget (IKB): 17,05% van je brutosalaris, dat je per maand opbouwt. Bij een fulltime dienstverband komt dit neer op een bedrag van tussen de € 579,- en € 851,- bruto per maand. Je kunt dit zelf inzetten bijvoorbeeld voor extra verlof of extra salaris.
  • Een uitstekende pensioenvoorziening (ABP), reiskostenvergoeding, collectieve zorgverzekeringen en tegemoetkoming in de kosten van je zorgverzekering.
  • En last but not least: Je ontvangt een salaris tussen de € 3.396,- en € 5.009,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (functieschaal 10 van de cao SGO).

Jouw sollicitatie

Heb je nog vragen over de functie? Neem dan contact op met Edwin Jansen, Afdelingsmanager Vergunningen en Specialismen, via edwin.jansen@odachterhoek.nl of 06 – 52 85 75 20.

Wil je meer weten over de procedure? Neem dan contact op met Chantal Stapelbroek, HR-adviseur, via chantal.stapelbroek@odachterhoek.nl of 06 – 23 06 06 36.

Ben je enthousiast over deze functie? Laat je contactgegevens dan achter via de sollicitatieknop. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op. Doe dit voor 19 november 2023.

Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

You may also like...

Reacties zijn gesloten.